(I)Prowadzenie i koordynowanie badań naukowych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w trzech obszarach:
  • relacje wewnętrzne: pracodawca-pracownicy, menedżerowie-pracownicy, pracownicy-pracownicy;
  • relacje przedsiębiorstwo - środowisko naturalne;
  • relacje z otoczeniem zewnętrznym: przedsiębiorstwo-rząd, przedsiębiorstwo-klienci, przedsiębiorstwo-dostawcy, postawy/ działania prospołeczne.
W ramach tych trzech obszarów realizowanie projektów obejmujących tematykę:
  • wpływu przywódców na stosowanie zasad CSR przez przedsiębiorstwa;
  • znaczenia postaw etycznych przywódcy na kreowanie wartości społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie;
  • znaczenia postrzegania organizacji jako społecznie odpowiedzialnej w budowaniu wizerunku i potencjału konkurencyjności;
  • miejsca problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu w programach nauczania szkół wyższych prowadzących działalność w dziedzinie nauk ekonomicznych.
(II)Upowszechnianie wartości realizowania zasad odpowiedzialnego biznesu poprzez promowanie:
  • spektakularnych działań przywódców biznesu;
  • dobrych praktyk przedsiębiorstw, działań z zakresu CSR oraz programów będących przykładem społecznej odpowiedzialności biznesu;
  • osiągnięć naukowych dotyczących postaw przywódców i przedsiębiorstw w zakresie odpowiedzialności społecznej;
  • osiągnięć dydaktycznych szkół wyższych w zakresie nauczania etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu.

<<poprzednia