Katarzyna Dulko-Gaszyna

Specjalizuje się w marketingowym zastosowaniu wiedzy oraz świadomości ekologicznej, zarówno w wymiarze konsumenckim, jak i na poziomie zarządzania firmą i jej procesami wewnętrznymi. Jako menedżer ds. CSR, stworzyła w strukturach koncernu mediowego Ringier Axel Springer Polska miejsce do inicjowania, koordynowania, ewaluacji i raportowania działań CSR w branży mediowo-wydawniczej. Główne punkty zainteresowania w obszarze odpowiedzialności społecznej to efektywność środowiskowa procesów biznesowych, eko-marketing, zachowania konsumenckie i standardy GRI. Kreacją i promocją postaw proekologicznych zajmuje się także społecznie. Podczas studiów (politologia na Uniwersytecie Jagiellońskim, zarządzanie w ochronie środowiska na Politechnice Warszawskiej oraz na niemieckich uniwersytetach w Hamburgu i Bremie) koordynowała międzynarodowe projekty ekologiczne Rady Europy m.in. w Turcji, Francji czy Portugalii. Z grupą znajomych pasjonatów miejskiego eko-ogrodnictwa prowadzi popularny portal Moj-Ogrodnik.pl.


Jacek Dym
owski

Niezależny konsultant biznesowy specjalizujący się w zarządzaniu strategicznym, zwłaszcza w wymiarze odpowiedzialnego zarządzania i strategii zrównoważonego rozwoju (Abadon Consulting). Wcześniej był menedżerem Instytut CSR w firmie Values Grupa Firm Doradczych, Szefem Programu CSR Grupy Telekomunikacja Polska i konsultantem w firmie Arthur Andersen. Jest autorem pierwszego w Polsce raportu społecznego przygotowanego w oparciu o standard Global Reporting Initiative (GRI). Pracując na rzecz Kulczyk Investments współtworzył RESPECT Index GPW - pierwszy w Polsce i regionie indeks giełdowy spółek odpowiedzialnych społecznie.
 
Jest również ekspertem w zakresie CSR przy Programie Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w ramach UN Global Compact Local Network in Poland. Uczestniczy w pracach nad polskim odpowiednikiem normy ISO 26000 odnoszącej się do społecznej odpowiedzialności biznesu.
 
Ukończył Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne oraz Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej, a także z wyróżnieniem Executive MBA na Oxford Brookes University. Przygotowuje rozprawę doktorską z obszaru CSR.


Justyna Januszewska

Od ponad 4 lat związana z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, gdzie w ramach realizowanych zadań przygotowywała raport
„Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki” (za rok 2008 i 2009) oraz zarządzała organizacją dorocznych konferencji i Targów Dobrych Praktyk CSR. Obecnie zajmuje się bezpośrednią współpracą z partnerami biznesowymi w ramach Programu Partnerstwa FOB-u,  bierze udział w pracach grup roboczych ds. odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki oraz Komisji Dialogu Społecznego ds. Organizacji Wspierających przy Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy.

Z wykształcenia jest psychologiem stosunków międzykulturowych, ukończyła również podyplomowe studium zarządzania organizacjami pozarządowymi w Collegium Civitas. Jako trenerka przygotowuje i prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, równości szans, zarządzania zespołem, komunikacji, rozwoju zawodowego i inne.


prof. dr hab. Robert Karaszewski

Profesor w Katedrze Podstawowych Problemów Zarządzania Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz dyrektor i koordynator Programu Executive Master of Business Administration Dominican University, Chicago. Kieruje ponadto Katedrą Zarządzania i Finansów Przedsiębiorstw Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. Podczas uroczystości w Pałacu Prezydenckim we wtorek 07 lipca 2009 odebrał nominację profesorską.

Robert Karaszewski specjalizuje się w problematyce przywództwa, kompleksowego zarządzania jakością oraz zarządzania wiedzą. Obecnie szczególnym przedmiotem zainteresowań naukowych R. Karaszewskiego jest zagadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu. Posiada w swym dorobku ponad 110 oryginalnych publikacji naukowych, w tym siedem książek. Znaczna część jego opracowań była publikowana za granicą, między innymi w Australii, Czechach, Danii, Hongkongu, Kanadzie, Nowej Zelandii, USA, Wielkiej Brytanii, Łotwie, Tajlandii, USA. Artykuły Roberta Karaszewskiego ukazywały się między innymi na łamach
„Harvard Business Review Polska”, ManagerMagazin”, amerykańskiego „Quality Progress” oraz brytyjskich „The TQM Journal” i „Journal of Knowledge Management”.
 
Jest stypendystą Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej oraz Warszawskiego Towarzystwa Naukowego. Aktywnie uczestniczy w pracach licznych stowarzyszeń naukowych oraz rad programowych, między innymi jest senior member of American Society for Quality, ILA - International Leadership Association oraz członkiem Emerald Club, Editorial Advisory Board - The TQM Journal, Knowledge Management Professional Society (KMPro). W 2008 roku prof. Karaszewski uzyskał stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców.

Robert Karaszewski jest jednym z najmłodszych naukowców w Polsce, którzy uzyskali tytuł profesora nauk ekonomicznych.

Za osiągnięcia w rozwijaniu międzynarodowej edukacji został uhonorowany przez władze Dominican University, USA nagrodą Distinguished Service Award for International Education. Wielokrotnie uzyskiwał również nagrody JM Rektora UMK.



Szymon Konarski

Członek Zarządu agencji CIC PR. W latach 1995-1996 prowadzący jeden z programów edukacyjnych w Krakowskim Ośrodku Telewizji Polskiej. W latach 1997-2001 przeszkolił pracowników ponad 70 polskich oddziałów amerykańskiej firmy FFDP (kreowanie wizerunku organizacji, kontakty z mediami, obsługa Klienta), gdzie pracował jako Dyrektor Marketingu. Jako szkoleniowiec CIC szkolił różne grupy klientów: począwszy od kadry zarządzającej największych korporacji, dużych i średnich firm, poprzez managerów Agencji Nieruchomości i Agencji Reklamowych, aż po pracowników Organizacji Pozarządowych, Urzędów Miast, Sejmiku Wojewódzkiego. Jest współautorem wielu programów szkoleniowych z dziedzin zarządzania kryzysem, budowania wizerunku i współpracy z mediami. Jako konsultant - szkoleniowiec pracował m.in dla: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Zamku Królewskiego na Wawelu, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, BP Polska, Lafarge Polska, Górażdże Cement SA, Związku Regionalnych Portów Lotniczych, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Bahlsen Sp. z o.o., Lajkonik Snacks SA. Od kilku lat jako wykładowca współpracuje z: Wyższą Szkołą Europejską im. ks. Józefa Tischnera i Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.


Paweł Łukasiak

Urodził się w 1963 r. Współtworzył i zarządzał Biurem ds. Współpracy z Inicjatywami Samopomocowymi w Komitecie Obywatelskim przy Przewodniczącym NSZZ ,,Solidarność. Po 1991 r. pracował w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, gdzie założył oraz prowadził Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.

Był dyrektorem funduszu PHARE i zarządzał dwoma programami pomocowymi dla organizacji pozarządowych. Współtworzył m.in. organizację BORIS i polski oddział Międzynarodowego Komitetu Pomocy Społecznej. Jest m.in. członkiem Nominatorem Fundacji Ashoka oraz Stowarzyszenia na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych. W latach 1995-1998 pełnił funkcję dyrektora Democratic Network Project (realizowanego przez Academy for Educational Development w Polsce). Od 1998 r. kieruje Stowarzyszeniem Akademia Rozwoju Filantropii.

Pisze publikacje poświęcone społecznemu zaangażowaniu biznesu.


Łukasz Makuch

Od lipca 2010 Koordynator ds. CSR w PwC. W latach 2009-2010 Koordynator ds. CSR w PGE Polska Grupa Energetyczna SA. Wcześniej pracował jako konsultant w Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu (Sustainable Business Solutions) w firmie PwC.

Od lat zaangażowany w liczne inicjatywy służące rozwojowi zagadnienia CSR w Polsce. Ekspert Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu. Koordynator polskiego przekładu Wytycznych do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju GRI, ekspert w konkursie Dobroczyńca Roku.



Krzysztof Margol

Prezes Nidzickiej Fundacji Rozwoju „NIDA” w Nidzicy. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i realizacji działań na rzecz rozwoju lokalnego, w szczególności w dziedzinie rozwoju przedsiębiorczości. W ramach programu pilotażowego Przejrzysta Polska ekspert zasady „partycypacja społeczna”. Konsultant i trener z teoretyczną i praktyczną znajomością problemów rozwoju lokalnego (4 lata pracy na stanowisku burmistrza Nidzicy, 17 lat pracy na stanowisku prezesa Fundacji „NIDA”, wykładowca w Olsztyńskiej Wyższej Szkole Zarządzania - programowanie rozwoju gminy). Członek międzynarodowej organizacji - Stowarzyszenia Innowatorów Społecznych ASHOKA. Autor publikacji nt. rozwoju lokalnego, partnerstwa i przedsiębiorczości społecznej. Autor projektów współpracy międzynarodowej z partnerami z Ukrainy, Rosji, Białorusi, Gruzji, Armenii, Kazachstanu. Współtwórca przedsiębiorstwa społecznego „Garncarska Wioska”. Jest członkiem zespołu ds. rozwiązań systemowych ekonomii społecznej powołanego przez Prezesa Rady Ministrów. Tygodnik „Newsweek” w 2009 roku przyznał małżeństwu Barbarze i Krzysztofowi Margol, tytuł Społecznika Roku.


Paweł Niziński

Socjolog, artysta grafik, CEO GoodBrand CEE - założyciel i partner zarządzający Goodbrand & Company Polska (od 2007), obecnie CEO Goodbrand CEE. Od 19 lat w branży reklamowej i komunikacyjnej. Wcześniej był dyrektorem kreatywnym i zarządzającym Young & Rubicam Brands (1999-2007), współzałożycielem Upstairs (1997-1999) i dyrektorem kreatywnym EURO RSCG (1994-1997). Autor kilkudziesięciu launchów nowych marek na polskim rynku oraz wielu kampanii reklamowych i społecznych. Juror w konkursach reklamowych, w tym: Kreatura, Crackfilm, EFFIE, KTR, Golden Drum Portoroz, Złote Formaty, Media Trendy, Złote Orły, Kodak, Globe Awards. Wykładowca reklamy dla studentów dziennikarstwa UJ, historii sztuki UW i odpowiedzialnego biznesu w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Uznany przez Media & Marketing Polska za ,,sternika i latarnika polskiej reklamy. Współzałożyciel klubu dyrektorów kreatywnych i KTR (SAR). Wydawca multimedialnego projektu poświęconego odpowiedzialnemu i zrównoważonemu biznesowi - CR Navigator.


Janina Ochojska-Okońska

Założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej. Jako wolontariuszka działała dla francuskiej fundacji EquiLibre, wyszukując kontakty i koordynując pomoc dla Polski. W 1989 r. była jedną z twórców polskiego oddziału fundacji. W 1992 r. zorganizowała konwój polskiej pomocy dla byłej Jugosławii. Laureatka nagród krajowych i zagranicznych między innymi: tytuł Kobieta Europy (1994), nagroda im. Jana Karskiego (USA), Order Uśmiechu, nagroda Fundacji im. Romerów (Kanada), nagroda Pax Christi International Peace Award, Medal św. Jerzego przyznany przez Tygodnik Powszechny, Atsushi Nakata Memorial (Japonia). W 2004 r. w ankiecie tygodnika Polityka znalazła się na 7. miejscu w rankingu najbardziej wpływowych kobiet w Polsce.


Przemek Pohrybieniuk

Członek zarządu Danone Sp. z o.o., lidera na polskim rynku produktów mlecznych. Dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju (od 2003 roku). Odpowiedzialny za zarządzanie reputacją oraz zrównoważonym rozwojem firmy - w tym rozwojem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, innowacji społecznych, programów zaangażowania społecznego, ochrony środowiska, wolontariatu i raportowania.

Zaangażowany w rozwój i promowanie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Polsce na stanowisku wiceprezesa w Forum Odpowiedzialnego Biznesu (1997 - 2002). Obecnie wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności – Związku Pracodawców. Odpowiedzialny za dwa programy mające na celu ograniczenie niedożywienia dzieci w Polsce - "Podziel się posiłkiem" i "Partnerstwo dla zdrowia" (które zapoczątkowały powstanie pierwszego w historii społecznego produktu o nazwie "Mleczny Start") -  aktywowane i wprowadzone w Partnerstwie dla Zdrowia przez Danone, Biedronkę, Maspex i Instytut Matki i Dziecka.  

Pracował dla PricewaterhouseCoopers w Warszawie, jako dyrektor ds. komunikacji marketingowej (1997 - 2003). Ukończył Wydział stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim, a w 2006 r. otrzymał tytuł magistra z zakresu "Odpowiedzialność i Praktyka Organizacyjna" w School of Management na Uniwersytecie Bath (UK). Prowadzi regularne zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (od 2009). Opublikował wiele artykułów i komentarzy w prasie, włączając Harvard Business Review (Polska), Businessman Magazine, Forbes (Polska). Jest żonaty, ma trzy córki.


Maria Roszkowska-Śliż


Doktorantka w Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od początku swojej pracy naukowej związana z Katedrą Teorii Zarządzania. W pracy badawczej i dydaktycznej zajmuje się problematyką dotyczącą społecznej odpowiedzialności biznesu, public relations, zarządzania relacjami z interesariuszami, a także społeczności internetowych i nowych mediów. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu CSR w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie i w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Przez półtora roku pełniła funkcję Koordynatorki ds. promocji i portalu w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Absolwentka specjalności Media i Komunikowanie w ramach kierunku Stosunki Międzynarodowe w warszawskiej SGH.



Rafał Serafin


Jest absolwentem Uniwersytetu Anglii Wschodniej oraz Uniwersytetów Toronto i Waterloo w Kanadzie. Od 30 lat zajmuje się problematyką partnerstwa międzysektorowego dla rozwoju zrównoważonego, które angażuje firmy, organizacje społeczne i instytucje publiczne we wspólne działania. Od 15 lat współpracuje z International Business Leaders Forum w Londynie, angażującym firmy o zasięgu globalnym w działania partnerskie na rzecz rozwoju zrównoważonego z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami publicznymi. Aktywnie współpracuje z praktykami partnerstwa na całym świecie w ramach sieci „brokerów partnerstwa”, akredytowanych przez Międzynarodowe Forum Liderów Biznesu.

Opublikował ponad 150 artykułów i raportów na tematy związane z problematyką partnerstwa, ochrony środowiska oraz rozwoju zrównoważonego.

Od 1996 r. jest Prezesem Zarządu
Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, która – jako jedna z wiodących i najdłużej działających organizacji ekologicznych w Polsce – aktywnie wspiera praktyczne wdrażanie rozwoju zrównoważonego w życie codzienne, poprzez budowanie partnerstwa, społeczeństwa obywatelskiego, proponowanie nowych rozwiązań oraz upowszechnianie sprawdzonych wzorów działań przyjaznych dla środowiska naturalnego.


Aleksandra Stanek-Kowalczyk


Starsza konsultantka w Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu w PwC gdzie odpowiada za obszar opracowywania strategii odpowiedzialnego biznesu i raportów społecznych.

Realizowała projekty dla firm z branży paliwowo-energetycznej, finansowej, logistycznej, farmaceutycznej, wydawniczej.

Autorka programu i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych ,,Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

W latach 2008-2009 zarządzała Programem Partnerstwa w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wcześniej przez dwa lata pracowała jako pracownik naukowo-dydaktyczny.

Absolwentka politologii oraz zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz programu MBA Management for Central and Eastern Europe na European University Viadrina (stypendystka Fundacji Haniela). Ukończyła także kurs ,,Introduction to Strategic Sustainable Development
na Blekinge Institute of Technology.

Trenerka, absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu.

Członek Komitetu Technicznego 305 zajmującego się normą ISO 26000, ekspert w Konkursie Dobroczyńca Roku.

Autorka kilku publikacji naukowych dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki i współpracy międzysektorowej oraz licznych publikacji prasowych dotyczących tej tematyki.


Doris Walczyk


Doris Walczyk jest wytrawnym profesjonalistą w dziedzinie globalnego marketingu, pracowała nad markami firm z listy Fortune 500. Od 2006 r. pracuje w dziale marketingu światowego lidera oprogramowania wspomagającego projektowanie 3D - Autodesk Inc. w San Francisco. W wolnym czasie wykłada zasady strategii marek w Art Institute San Francisco.






Piotr Wielgus

Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, magister Ekologii i Ochrony Środowiska, specjalizacja: ochrona i kształtowanie krajobrazu. Stypendysta Programu Socrates-Erasmus (w Holandii - Saxion Hogeschool IJselland „Zrównoważony rozwój obszarów przemysłowych” i w Belgii - Erasmushogeschool Brussel - Intensive Programme EARTH”).
 
Absolwent Toruńskiej Szkoły Zarządzania.

Ukończył liczne szkolenia i kursy z zakresu prawa ochrony środowiska, systemów zarządzania, pozyskiwania funduszy oraz rozwoju lokalnego i funkcjonowania samorządu.

Zawodowo specjalizuje się w ochronie środowiska w przemyśle i administracji samorządowej, w takich aspektach jak energetyka, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami i odpadami opakowaniowymi, emisje substancji i energii do atmosfery oraz ochrona środowiska w procesach inwestycyjnych.

Założyciel i Wiceprezes stowarzyszenia „TORUŃSKA SCENA SPORTÓW ALTERNATYWNYCH”, aktywizującego młodych ludzi uprawiających sporty rowerowe i skateboarding.

Założyciel i Prezes fundacji PRACOWNIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU, zajmującej się promowaniem i wdrażaniem w regionie kujawsko-pomorskim zasad zrównoważonego rozwoju. Organizator konferencji, szkoleń, miejskich imprez ekologiczno-edukacyjnych i projektów społecznych.


dr hab. Ryszard Wiśniewski, prof. UMK

Członek Rady Programowej Fundacji Mam Marzenie.
Profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie skończył studia prawnicze (1970), a następnie w 1976 roku doktoryzował się z filozofii na podstawie rozprawy Dobro, moralność, prawda i piękno. Studium aksjologii Władysława Tatarkiewicza. W 1993 roku habilitował się na Uniwersytecie Jagiellońskim na podstawie rozprawy Możliwość probabilizmu etycznego. Członek Komitetu Nauk Filozoficznych Polskiej Akademii Nauk, kierownik Zakładu Aksjologii i Etyki Społecznej w Instytucie Filozofii UMK. Zajmuje się - obok historii i teorii etyki - zagadnieniami etyki społecznej, gospodarczej i etyki życia publicznego.