Konferencji towarzyszyła inauguracja działalności Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu utworzonego przy UMK oraz polskiego oddziału Clean Clothes - międzynarodowej platformy organizacji zajmujących się walką o poszanowanie praw pracowników w fabrykach odzieżowych oraz monitorowaniem firm odzieżowych pod względem standardów etycznych.
 
Udział w konferencji wzięło wielu znamienitych gości, m.in. Janina Ochojska - Prezes Polskiej Akcji Humanitarnej, Marcella Kraay – Koordynatorka Sekretariatu Międzynarodowego Clean Clothes Campaign, Roger Fisher – przedsiębiorca, filantrop, laureat "Orderu Uśmiechu" oraz renomowane przedsiębiorstwa, takie jak PricewaterhouseCoopers.
 
Celem organizatorów, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK oraz Polskiej Akcji Humanitarnej - jako przedstawicieli 2 sektorów, było stworzenie platformy wymiany doświadczeń, wiedzy, wzajemnych poglądów oraz starcia opinii zarówno teoretyków, jak i praktyków. Dlatego też konferencja kierowana była nie tylko do naukowców, ale także do przedstawicieli organizacji pozarządowych i biznesu. Konferencję objął patronatem portal CSRinfo oraz CR Navigator.
 
 
Podczas trzech dni uczestnicy wydarzenia mieli okazję wysłuchać ponad 20 ciekawych wystąpień na temat odpowiedzialności w biznesie, uczestniczyć w grze symulacyjnej i warsztacie, które poprowadziły trenerki CSRinfo oraz PAH. Odbyła się również debata z udziałem polityków i działaczy lokalnych oraz debata oksfordzka przedstawicieli przedsiębiorstw.
 
Podczas piątkowych i sobotnich obrad uczestnicy Podyplomowych Studiów Menedżerskich Executive Master of Business Administration III w ramach zajęć z przedmiotu Przedsiębiorczość przedstawili studia przypadków "Odpowiedzialny biznes w globalnej korporacji". Konferencji towarzyszyła wystawa plakatów przygotowanych przez studentów EMBA.
 
 
DOKUMENTY

Program konferencji "Społeczna odpowiedzialność biznesu - moda, manipulacja czy strategia?"

Konferencja 10-12.12.2009 - materiały dla mediów