3 stycznia 2012
CSR 2.0. Ewolucja i rewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu

Nie ulega wątpliwości, że CSR przyniósł wiele pozytywnych skutków, zarówno dla środowiska, jak i wielu społeczności. Jednakże wyrokowanie o jego sukcesie lub porażce powinno być podejmowane w kontekście ogólnego wpływu biznesu na środowisko i społeczeństwa. Przyjmując ten punkt widzenia, praktycznie każdy dostępny sposób mierzenia czynników społecznych, środowiskowych i etycznych w działalności biznesu, wskazuje na totalną katastrofę, której CSR nie był w stanie nawet częściowo zapobiec.

Wzlot i upadek CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest dyskutowana i praktykowana na świecie od ponad 4000 lat. Starożytne teksty wedyjskie i hinduska Sutra potępiają lichwę, a w islamie występuje instytucja Zakatu, czyli obowiązkowego podatku na rzecz ubogich.

Nowoczesną koncepcję CSR wywodzić można z drugiej połowy XIX w., kiedy to przedsiębiorcy tacy jak John H. Patterson, czy John D. Rockerfeller podłożyli podwaliny pod ruch filantropijny. Kontynuatorem ich działań w dzisiejszych czasach jest np. Bill Gates.

więcej informacji pod adresem:
http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/baza-wiedzy/publikacje/artykuly.html?id=5429

Autor: Wayne Visser, CSR International
źródło: www.odpowiedzialnybiznes.pl

<<powrót